Kody w Hearts of Iron 4 to potężne narzędzie, które otwiera przed Tobą zupełnie nowe możliwości modyfikowania rozgrywki. W tym poradniku skupimy się na komendach pozwalających natychmiast dodawać wyposażenie. Dzięki nim możesz swobodnie testować strategie, błyskawicznie uzupełniać braki w sprzęcie, a nawet po prostu czerpać relaks z gry, nie martwiąc się o żmudną produkcję.
Spis treści
Jak otworzyć konsolę w Hearts of Iron 4?
Przed użyciem kodów aktywuj konsolę deweloperską. Aktywacja różni się w zależności od wersji gry i układu klawiatury:
- W wielu grach aktywujesz ją klawiszem
~(tylda), często umieszczonym w lewym górnym rogu klawiatury. - Kombinacją
SHIFT + 2. - Kombinacją
SHIFT + 3.
Po naciśnięciu klawisza lub kombinacji, okno konsoli natychmiast pojawi się na ekranie, gotowe na Twoje komendy.
Podstawy komendy add_equipment
Komenda add_equipment (lub jej krótki skrót ae) służy do dodawania sprzętu wojskowego bezpośrednio do magazynów państwa. Nie tworzy jednostek ani dywizji, lecz natychmiastowo uzupełnia zapasy.
Składnia i przykłady użycia
Komenda ma prostą strukturę: add_equipment [ID_wyposażenia] [ilość].
Przykłady:
add_equipment infantry_equipment_1 1000– dodaje 1000 sztuk podstawowego wyposażenia piechoty pierwszej generacji.ae light_tank_equipment_1 500– dodaje 500 lekkich czołgów pierwszej generacji.
Używaj dokładnych identyfikatorów sprzętu. Pełną listę znajdziesz w dalszej części tego artykułu!
Kody na wyposażenie – szczegółowe identyfikatory
Poniżej znajdziesz szczegółowe listy identyfikatorów (ID) dla każdego typu wyposażenia. Wpisz te identyfikatory w komendzie add_equipment, aby natychmiast dodać sprzęt do swoich magazynów.
Wyposażenie piechoty
infantry_equipment_0– najwcześniejsze wyposażenie piechotyinfantry_equipment_1– wyposażenie piechoty I (karabiny)infantry_equipment_2– wyposażenie piechoty IIinfantry_equipment_3– wyposażenie piechoty IIIinfantry_equipment_4– wyposażenie piechoty IV
Pojazdy pancerne i czołgi
light_tank_equipment_1– lekki czołg Ilight_tank_equipment_2– lekki czołg IIlight_tank_equipment_3– lekki czołg IIImedium_tank_equipment_1– średni czołg Imedium_tank_equipment_2– średni czołg IImedium_tank_equipment_3– średni czołg IIIheavy_tank_equipment_1– ciężki czołg Iheavy_tank_equipment_2– ciężki czołg IIheavy_tank_equipment_3– ciężki czołg IIIsuper_heavy_tank_equipment_1– superciężki czołg Iarmored_car_equipment_1– samochód pancerny Iarmored_car_equipment_2– samochód pancerny IIarmored_car_equipment_3– samochód pancerny III
Artyleria i wsparcie ogniowe
artillery_equipment_1– artyleria Iartillery_equipment_2– artyleria IIartillery_equipment_3– artyleria IIIanti_tank_equipment_1– działo przeciwpancerne Ianti_tank_equipment_2– działo przeciwpancerne IIanti_tank_equipment_3– działo przeciwpancerne IIIanti_air_equipment_1– działo przeciwlotnicze Ianti_air_equipment_2– działo przeciwlotnicze IIanti_air_equipment_3– działo przeciwlotnicze III
Samoloty
fighter_equipment_1– myśliwiec Ifighter_equipment_2– myśliwiec IIfighter_equipment_3– myśliwiec IIIclose_support_equipment_1– samolot wsparcia Iclose_support_equipment_2– samolot wsparcia IIclose_support_equipment_3– samolot wsparcia IIItactical_bomber_equipment_1– bombowiec taktyczny Itactical_bomber_equipment_2– bombowiec taktyczny IItactical_bomber_equipment_3– bombowiec taktyczny IIIstrategic_bomber_equipment_1– bombowiec strategiczny Istrategic_bomber_equipment_2– bombowiec strategiczny IIstrategic_bomber_equipment_3– bombowiec strategiczny IIInaval_bomber_equipment_1– bombowiec morski Itransport_plane_equipment_1– samolot transportowy I
Pojazdy zmotoryzowane, mechaniczne i wsparcia
motorized_equipment– pojazdy zmotoryzowanemechanized_equipment_1– pojazdy mechaniczne Imechanized_equipment_2– pojazdy mechaniczne IImechanized_equipment_3– pojazdy mechaniczne IIIsupport_equipment– wyposażenie wsparcia
Jak znaleźć identyfikatory niestandardowego wyposażenia?
Jeśli modyfikacje lub DLC dodają nowy sprzęt, jego identyfikatory mogą się różnić od bazowych. Aby je szybko znaleźć, użyj komendy debug_nomen. Wpisz ją w konsoli i zatwierdź Enterem. Gdy opcja jest aktywna, wystarczy najechać kursorem na ikonę dowolnego sprzętu w interfejsie produkcji lub logistyki, a natychmiast zobaczysz jego identyfikator. To niezastąpione narzędzie dla graczy aktywnie zarządzających rozbudowanymi listami sprzętu.
Ważne uwagi przed użyciem kodów
Zanim jednak wybierzesz spośród szerokiej gamy sprzętu, pamiętaj o kilku kluczowych kwestiach.
Wpływ na osiągnięcia
Użycie komendy konsolowej w Hearts of Iron 4, np. add_equipment, dezaktywuje osiągnięcia w bieżącej sesji gry. Aby je ponownie odblokować, uruchom grę od nowa i nie korzystaj z żadnych kodów.
Kiedy warto używać kodów?
- Testowania strategii: Błyskawicznie sprawdzisz, jak dany skład dywizji czy typ wyposażenia radzi sobie w boju, bez konieczności długich godzin produkcji.
- Zabawy i eksperymentowania: Pozwalają na swobodną, rekreacyjną grę, wykraczającą poza typowe ograniczenia rozgrywki.
- Szybkiego uzupełniania braków: Kody mogą okazać się Twoim tymczasowym ratunkiem, gdy borykasz się z problemami logistycznymi lub niedoborami produkcji.
Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące kodów na wyposażenie w Hearts of Iron 4.
Czy użycie kodów na wyposażenie wyłącza osiągnięcia w Hearts of Iron 4?
Użycie dowolnej komendy konsolowej w HoI4, w tym add_equipment, dezaktywuje zdobywanie osiągnięć w bieżącej sesji gry. Aby je ponownie aktywować, zrestartuj grę i nie korzystaj z komend.
Czy kody na wyposażenie działają w trybie multiplayer?
Kody konsolowe są zazwyczaj dostępne wyłącznie dla hosta gry wieloosobowej lub wymagają specyficznych ustawień serwera. W standardowych rozgrywkach multiplayer ich użycie jest praktycznie niemożliwe, co zapewnia uczciwą rywalizację i zapobiega nieuczciwej przewadze.
Gdzie mogę znaleźć identyfikatory dla sprzętu z modów lub DLC?
Użyj komendy debug_nomen w konsoli gry. Po jej aktywacji najedź kursorem na ikonę sprzętu w interfejsie produkcji lub logistyki, aby natychmiast zobaczyć jego dokładny identyfikator.
Czy użycie kodów na wyposażenie jest trwałe i wpływa na zapis gry?
Tak, zmiany wprowadzone kodami (np. dodane wyposażenie) są trwale zapisywane w pliku gry. Po wczytaniu zapisu, cały dodany sprzęt będzie dostępny w magazynach Twojego państwa.
